imagen-bebe-faq

سوالات متداول

1) کولیک چیست؟
کولیک عبارت است از گریه های شدید و تسلی ناپذیر نوزاد تازه متولد شده ای که به ظاهر سالم است. این شرایط بسیار متداول است بطوری که از هر 5 نوزاد یکی از آنها دچار این وضعیت می شوند.

2) علائم و نشانه های یک نوزاد کولیکی چیست؟
معیاری که اغلب در تشخیص کولیک اعمال می شود بهعنوان «قوانین وسل» و یا «قوانین 3گانه» شناخته می شود و شامل: گریه روزانه به مدت بیش از 3 ساعت، حداقل 3 روز در هفته و به مدت حداقل 3 هفته. علائم دیگری هم در رابطه باکولیک وجود دارند اما وجود آنها همیشگی نمی باشد، مانند: باد، نفخ معده، گر گرفتگی صورت، نفخ شکم و جمع کردن پاها به سمت شکم.

3) ایزی کول بیبی چیست و چگونه عمل می کند؟
ایزی کول بیبی یک مکمل غذایی حاوی لاکتاز است، این آنزیم بطور طبیعی در بدن ترشح می شود که وظیفه آن هیدرولیز لاکتوز است که شامل همان قند (دی ساکارید) موجود در شیر مادر و شیر خشک می باشد. هیدرولیزلاکتوز به دو مونو ساکارید ساده، گلوکز و گالاکتوز، سبب می شود که کودک انرژی مورد نیاز برای رشد طبیعی و سالم را بدست آورد.

4) ایزی کول بیبی از چه چیزی ساخته می شود؟
ایزی کول بیبی یک محصول کاملا طبیعی و بی خطر است، زیرا شامل موادی است که بطور طبیعی توسط بدن ما تولید می شوند. ایزی کول بیبی شامل: آب، آنزیم لاکتاز (به طور طبیعی در دستگاه گوارش تولید می شود) و گلیسرول (ماده موجود در بدن ما، که از سوخت و ساز چربی بدست می آید) می باشد.

5) لاکتوز و لاکتاز چیست؟
لاکتوز عبارت است از قند پیچیده ای (دیساکارید) که در شیر، شیر خشک، شیر مادر، و محصولات لبنی دیده می شود.
لاکتاز آنزیمی است که بدن ما به طور طبیعی تولید می کند تا لاکتوز را به قندهای ساده (مونوساکاریدها): گلوکز و گالاکتوز، هیدرولیز نماید. سپس این ها به عنوان بخشی از روند گوارش جذب می شوند و برای تولید انرژی مورد استفاده قرار می گیرند.

6) از چه زمانی میتوان ایزی کول بیبی را برا نوزادان مورد استفاده قرارداد؟
ایزی کول بیبی را می توان به محض تولد نوزاد مورد استفاده قرار داد.

7) با چه فواصل زمانی و تا چه مدت میتوان از ایزی کول بیبی استفاده کرد؟
باید قبل از هر وعده غذایی در حالی که کودک دچار ناراحتی های ناشی از مشکلات گوارشی است مورد استفاده قرارداد، که معمولا تا 4 ماهگی این موضوع ادامه دارد. پس از این دوره، تعداد قطره را می توان به تدریج کاهش داد تا زمانی که کامل قطع شود. با این حال، در صورتی که باز هم کودک دچار ناراحتی و مشکلات گوارش باشد، شما می توانید ایزی کول بیبی را با همان دوز قبلی استفاده نمایید.

8) نحوه استفاده ایزی کول بیبی با شیر دوشیده شده و شیرخشک؟
در زمان استفاده از ایزی کول بیبی برای شیر دوشیده شده و شیرخشک بایستی نیم ساعت قبل از تغذیه نوزاد بطری را آماده کرده و 4 قطره ایزی کول به آن اضافه نمایید و خوب تکان دهید سپس به ممدت چند دقیقه در مکانی بدون حرکت قراردهید. در طول آن چند دقیقه بی حرکت بودن ،لاکتاز بطور بهینه ای بروی لاکتوز واکنش انجام میدهد.

9) نحوه استفاده از ایزی کول بیبی در زمان شیردهی؟
قبل از شروع به شیردهی، بایستی تعداد قطره مشخص شده در جدول را در قاشق چایخوری ریخته و مستقیما در دهان نوزاد بریزید.

10) آیا ایزی کول بیبی موثر است؟
مطالعات علمی نشان دهنده کاهش قابل توجهی در مدت زمان گریه در نوزادان تازه متولد شده ای است که شیرشان با آنزیم لاکتاز درمان شده است. این موضوع نشان دهنده تاثیر ایزی کول بیبی بر مشکلات گوارشی است که ناشی از کمبود آنزیم لاکتاز است.

11) نحوه نگهداری ایزی کول بیبی؟
ایزی کول بیبی ترجیحا بایستی دردمای زیر 25 درجه سانتیگراد نگه داری شود. به محض باز شدن بایستی در مکان خشک و در بسته بندی اصلی آن نگهداری شود.

12) آیا ایزی کول بیبی برای گیاهخواران و بیماران مبتلا به سلیاک نیز موثراست؟
بله ایزی کول بیبی محصولی فاقد گلوتون است و هیچ گونه خاستگاه حیوانی ندارد. گلیسرولاز منابع گیاهی و آنزیم لاکتاز از مخمر مشتق شده اند.

13) آیا ایزی کول دارو است؟
خیر ایزی کول دارو نیست. یک مکمل غذایی طبیعی است.

14) آیا ایزی کول بیبی ایمن است؟
از آنجایی که ایزی کول بیبی دارو نیست یک محصول ایمن می باشد بدون هیچگونه عوارض جانبی و می تواند از زمان تولد مورد استفاده قرارگیرد.