قطره ایزی کول

ایزی کول بیبی چیست؟

قطره ایزی کول بیبی یک مکمل غذایی است که مخصوص والدینی است که نوزادن آنها از کمبود آنزیم لاکتاز رنج می برند. در حالی که درمان های دیگر در تلاشند تا مشکلات گوارشی نوزاد را از بین ببرند، ایزی کول بیبی علاوه بر اینکه این کار را به آسانی انجام می دهد یک محصول کاملا سالم و طبیعی است که هیچگونه عوارض جانبی ندارد.
ایزی کول بیبی حاوی آنزیم لاکتاز است، آنزیمی که بطور طبیعی تولید میشود تا لاکتوز (قند) موجود در شیر مادر و شیرخشک را هضم نماید. با هیدرولیز لاکتوز به دو مونوساکارید ساده، گلوکز و گالاکتوز، بد نمی تواند این مواد مغذی را جذب و تمام انرژی مورد نیاز برای رشد طبیعی را به دست آورد.
در طول ماه های اول زندگی، دستگاه گوارش نوزاد بطور کامل تکامل نیافته و قادر نیست به اندازه کافی لاکتاز تولید کند تا لاکتوز موجود را تجزیه نماید. این وضعیت، در بسیاری از موارد نوزادان مبتلا به مشکلات گوارشی را درگیر می کند، که به عنوان کمبود آنزیم لاکتاز شناخته می شود. این وضعیت به این دلیل رخ می دهد که گروهی از باکتری ها، لاکتوز هیدرولیز نشده در شیر را قبل از رسیدن به روده بزرگ تخمیر می کنند. تخمیر لاکتوز هدرولیز نشده سبب بوجود آمدن مواد و گازهای فراوانی میشود. این فرآیند سبب ناراحتی کودک می شود که در ادامه باعث مشکلات گوارشی و اسهال سوزنده و نهایتا گریه های شدید و طولانی نوزاد می شود.
ایزی کول کمبود آنزیم لاکتاز در سیستم گوارش نوزاد را جبران می کند، و کمک می کند لاکتوز فراوری نشده توسط دستگاه گوارش نیز هیدرولیز شود.
مطالعات علمی نشان دهنده کاهش قابل توجهی در مدت زمان گریه نوزادانی است که شیرشان با آنزیم لاکتاز ترکیب شده. این واقعیت میزان تاثیر ایزی کول را مشخص می نماید.
اگر گریه کودک ادامه دارد و یا اگر هر گونه نگرانی در مورد سلامت و یا تندرستی کودک وجود دارد، شما بایستی از مشاوره پزشکی حرفه ای استفاده نمایید.

چگونه از قطره ایزی کول استفاده کنیم:

این قطره را می توان از زمان تولد یا در روزهای اول زندگی نوزاد، زمانیکه نیاز به جبران لاکتاز وجود دارد مورد استفاده قرار داد. بطور طبیعی بعد از چهارماه بدن شروع به تولید آنزیم بیشتری می نماید. دراین زمان نوزاد مشکلات کمتری برای هضم شیر دارد. پس از این می توان میزان دوز قطره ایزی کول را به تدریج کم کرد. اگر پس از کم کردن میزان دوز مورد استفاده متوجه شدید که کودکتان از مشکلات گوارشی رنج میبرد بایستی میزان مورداستفاده را به همان دوز قبلی برگردانید.

نحوه استفاده قطره ایزی کول:

آنزیم لاکتاز ایزی کول را می توان با شیر مادر یا شیر خشک مورد استفاده قرارداد. در صورت تغذیه با شیر مادر، بایستی قطره مستقیما در دهان نوزاد ریخته شود.

  • با شیر مادر

شیر دوشیده شده: تعداد قطره مشخص شده در جدول را به شیر اضافه کنید و شیشه را تکان دهید.
در زمان شیر دهی: قبل از شیردهی، میزان دوز مناسب را از طریق قطره چکان در قاشق چایخوری ریخته و مستقیما در دهان نوزاد بریزید.

  • باشیرخشک: تعداد قطره مشخص شده در جدول را به شیر اضافه کنید و شیشه را تکان دهید. ایزی کول در طعم و مزه شیر تاثیری نمی گذارد و می توان آنرا به شیر سرد یا گرم اضافه نمود.
  • اگر از قبل شیر را آماده می کنید، تنها 4 قطره به آن اضافه کنید و بیشتر از 4ساعت آنرا در یخچال نگهداری نکنید.

جدول میزان دوز مورد استفاده در هر وعده غذایی مشخص شده است. در موارد استثنایی، اگر کودک شما دچار ناراحتی بیشتر است می توانید به تدریج دوز را افزایش دهید، به این ترتیب که 1 قطره 1 قطره اضافه کنید تا به حداکثر میزان مشخص شده در بروشور موجود در جعبه برسید.